5 лесни съвета за старт на здравословното готвене

Публикувано 2014-05-04 11:11:56
Категории Здраве за всички

5 лесни съвета за старт на здравословното готвене
Много от нас търсят варианти да направят ястията си малко по-здравословни, отколкото са в момента. За да се постигне това, не е необходимо да променяте целия си досегашен стил на готвене. Лесно е да трансформирате обичайните си любими ястия в по-здравословни такива, като започнете с няколко прости трика.
1. Използвайте бульон или вода вместо олио
Има редица случаи, в които можете спокойно да използвате бульон или дори обикновена вода на мястото на олиото или мазнината. Прибавяйте бульон, за да приготвите зеленчуци соте. Това им придава аромат без да е необходимо буквално да ги потапяте в олио. При приготвяне на пържоли, бургери и пилешки гърди започнете с немазен спрей за готвене и оставете месото за няколко минути до получаване на кафяв оттенък. След това добавете бульона или малко вода, за да завършите с готвене на пара. Този метод осигурява желания кафяв цвят и поддържа влажността на месото. Опитайте да прибавите пилешки бульон към картофеното пюре вместо обичайното масло, за да се сдобие ястието с различен и изключително богат вкус.
2. Заменете говеждата кайма с крехки пуешки гърди
Редуцирането на червеното месо във вашата диета е от съществено значение, а ако се случи по отношение на говеждото, ще бъде още по-добре. На негово място включете чисти пуешки гърди, с което ще се освободите от няколко калории и немалко мазнини, съдържащи се в обичайно консумираната кайма. Можете да си изпържите бургери с пуешко, като използвате бульон и няколко супени лъжици соев сос за смела промяна в обичайните бургери с говеждо месо. Можете да сложите пуешкото в сос Маринара за приготвяне на любимата рецепта за паста, като плънка за тако, и в почти всички случаи, в които бихте използвали кайма.
3. Винаги измивайте добре месото
Непосредствено след приготвянето на пуешките гърди, отцедете излишната мазнина и изплакнете с гореща вода. Това ви дава гаранция, че почти всички излишни мазнини ще бъдат отстранени от месото. Направете това с месо, което възнамерявате да подправите след готвене или да прибавите към сос, за да не се загуби аромата.
4. Избягвайте предварително пакетираните храни и полуфабрикатите
Не отричаме, че са удобни за консумация, но пакетираните храни са пълни със захар, натрий, мазнини, както и много други вредни съставки, които сериозно застрашават доброто състояние на тялото и организма. Направете опит да ограничите употребата на такива продукти и ги заменяйте с пресни и домашно приготвени храни винаги, когато това е възможно. Все пак има някои по-приемливи пакетирани храни, като замразените плодове и зеленчуци например. Използвайте ги като заместител на такива храни като макарони със сирене, готово картофено пюре и други преработени хранителни продукти.
5. Добавяйте зеленчуци към всяко блюдо
Има много начини да включваш зеленчуци към обичайните ястия. Пригответе си картофено пюре с комбинация от картофи, варен карфиол и целина. Добавете грах и моркови към ориза или броколи към макаронената салата, за да се насладите на неочаквано добър вкус.
Ако приложите тези прости промени към нормалните си навици в готвенето, ефективно ще намалите приема на мазнини, захари и натрий, които несъмнено вредят на физическото здраве. Освен това е напълно възможно до такава степен да се вдъхновите, че да ви хрумнат още здравословни промени по отношение на готвенето и хранителния ви режим. Не е необходимо здравословното хранене да бъде сложно, но трябва да започне все отнякъде. Така че започнете с малки промени, но с огромно влияние върху вашето здраве. А вие имате ли тайни трикове за здравословно хранене
search
Продукта е добавен в списъка с любими
Продукта е добавен за сравнение