Клуб Натрол

5 хранителни добавки за подсилване на имунната система


Човешката имунна система е забележително нещо, това ни става ясно само като се замислим с колко стресови фактори трябва да се справя ежедневно. Тя може да бъде отслабена от заболявания, токсини, замърсявания на въздуха, нездравословни храни и напитки, стрес, стареене и дори от физическо пренатоварване.
Имунната система е първата и последната линия за защита срещу болести и заболявания, така че колкото е по-силна имунната ви система, толкова по-здрави ще бъдете. За нещастие много хора имат слаба имунна защита и това ги предразполага към често боледуване и лошо здраве. Добрата новина е, че можем да подсилим имунната си система лесно, по редица начини. Тук ще ви представим добавките, с които лесно и осезаемо можете да засилите имунната си защита.

  1. Рибено масло
    Добавките от рибено масло са известни със здравните си свойства, особено по отношение на имунитета. Рибеното масло съдържа съединения, които са доказали ефективността за повишаване на имунните сили на човека, по множество начини.
    То се препоръчва за борба с възпаления и сърдечно-съдови заболявания, помага за укрепване на сърдечно-съдовата система.
    Тежките тренировки са голям стресор, който може да потисне имунната ни система. Проучвания показват, че прием на рибено масло след тренировка повишава защитните(имунните) сили на организма.
    Други ключови моменти за прием са сутрин и вечер, но няма проблем да се приема по всяко време от деня.
     
  2. Витамин D
    Познат също като „слънчев” витамин, защото се синтезира естествено от човешкото тяло при излагане на UV лъчи. Той е мастно разтворим витамин.
    Проучванията показват че хора с по-висока концентрация на витамин D в кръвта страдат много по-рядко от някакви заболявания.
    Освен, че подсилва имунната ни система, витамин D помага за усвояването на калций, което го прави полезен за хора търсещи укрепване на костната си система.
    Тъй като витамин D е мастно разтворим,  препоръчително е да се консумира с мастни киселини богати на омега 3(като рибено масло например). Така ще сме сигурни че тялото ни усвоява приетото количество от витамина.
     
  3. Пробиотици
    Пробиотиците са полезни бактерии, които обитават човешката храносмилателна система. В рамките на храносмилателния тракт има милиони различни бактерии – както добри така и лоши.
    Установено е, че добрите бактерии играят важна роля в имунното здраве и функция. Те помагат на Т-клетъчните продукции, които се борят с вредните бактерии, токсините и свободните радикали.
    Около 70% от имунната система всъщност се контролира от това, което става вътре в червата, ако червата не са здрави – то и ние няма да сме здрави.
    Т-клетките са белите кръвни телца, образно казано те действат като войници в организма и го защитават от застрашаващите ни заболявания. Колкото повече здрави бели кръвни телца имаме, толкова по-здрава ще е имунната ни система.
    Освен това пробиотиците подобряват храносмилането и усвояването на хранителните вещества, което е още една предпоставка за засилване на имунната система.
     
  4. Витамин C

    Това е най-ефективния витамин, когато става дума за подсилване на имунната система, ето защо и лекарите го препоръчват, когато имаме простуда или сезонен грип.
    Антиоксидантните му свойства го правят толкова полезен, тъй като той успява да неутрализира свободните радикали в тялото и също така успява да се свърже с токсични материали, което не позволява те да нарушат процесите в тялото.
  5. Мултивитамини
    Всички витамини са полезни за човешкото здраве.  Консумирането на мултивитамини всеки ден ни осигурява голяма част от хранителните вещества, от които тялото се нуждае.
    Мултивитамините са хранителна добавка съставена от много витамини – A,B,C,D и Е. Често са обогатени с минерали като цинк, желязо и магнезий, които също са много важни за здравето и функцията на имунната система.
    Най-добре е да консумирате тези витамини с храна, за да успеят да се усвоят по-добре от организма ви. С приема им можете да сте сигурни че осигурявате необходимата дневна доза от микроелементи на организма си.

Борите се с настинка?
Просто дайте на имунната си система адекватна почивка, пийте достатъчно вода, хранете се с прясна храна и включете тези добавки към менюто си.


Сподели във Facebook